Käyttöehdot - Tilaus- ja sopimusehdot Fysiokauppa.fi:lle
Viimeisin päivitys: [06.06.2024]
1. YLEISET EHDOT
Fysiokauppa.fi toimii Senley Oy:n (Y-tunnus: [3421047-9]) markkinapaikkana. Nämä sopimusehdot kattavat Senley Oy:n ja sen asiakkaiden väliset kauppasuhteet. Senley Oy:n välittämien palveluiden ja tuotteiden osalta noudatetaan myös kyseisen palveluntarjoajan asettamia sopimusehtoja. Senley Oy:llä on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat saatavilla Fysiokauppa.fi:n verkkosivuilla.
Senley Oy ei ole vastuussa vahingoista, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaisia ennalta arvaamattomia tapahtumia tai olosuhteita, jotka ovat Senley Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella.
2. ASIAKAS JA YKSITYISYYDEN SUOJA
Sitoudumme noudattamaan voimassa olevaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kaikessa toiminnassamme, erityisesti kuluttajansuojaa, markkinointia ja mainontaa koskevia säädöksiä. Fysiokaupan ja Senley Oy:n välisissä kaupallisissa suhteissa sovelletaan näitä sopimusehtoja.
Asiakkailta odotetaan täydellisten yhteystietojen antamista tilausta tehdessään, jotka vähintään kuluttaja-asiakkailta sisältävät nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaaditaan yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite, y-tunnus, postiosoite, puhelinnumerot ja tarvittaessa laskutusosoite.
Asiakastiedot tallennetaan Fysiokaupan asiakasrekisteriin, ja niitä käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Lisäksi Senley Oy:llä ja sen verkkokaupoilla on oikeus käsitellä ja luovuttaa asiakastietoja perusteltuihin käyttötarkoituksiin, kuten suoramarkkinointiin, henkilötietolain (523/99) mukaisesti.
Tietosuoja-asetuksen edellyttämä tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa Fysiokauppa.fi. Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojensa käyttö ja käsittely markkinointitarkoituksiin sekä tarkistaa omat tietonsa ottamalla yhteyttä Fysiokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@fysiokauppa.fi.
Fysiokauppa.fi-sivusto käyttää evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Evästeiden avulla sivustoa voidaan kehittää ja tarjota parempia palveluita asiakkaille. Käyttäjän verkkoselain hyväksyy yleensä evästeet oletusasetuksillaan, mutta käyttäjä voi tarvittaessa muuttaa näitä asetuksia. Lisätietoja evästeiden käytöstä ja hallinnasta löytyy selaimen valmistajan ohjeista.
3. TUOTTEIDEN TOIMITUS
Fysiokaupan tilausten toimituksen hoitaa Posti. Lisätietoja toimitustavoista ja niiden sisällöstä löydät verkkosivuiltamme. Fysiokaupan ostoskorissa huomioidaan kuljetustarjoukset automaattisesti. Yksittäisen tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useassa eri lähetyksessä toimitusteknisistä syistä johtuen.
Valmiin tilauksen käsittely pyritään suorittamaan 48 tunnin kuluessa sen vastaanottamisesta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jossa kaikki tuotteet ovat varastossamme ja ne on varattu tilaukseen, ja tilauksen maksutapa on hyväksytty.
Fysiokauppa ei ole velvollinen varaamaan muita tilauksen tuotteita asiakkaalle, mikäli yhden tuotteen saatavuus on huono tai sen toimitus viivästyy Senley Oy:sta riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 7 päivää, jonka jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Fysiokaupan ja Senleyn ehtojen mukaisesti. Mikäli tilattua tuotetta ei noudeta Postista määräajassa, asiakkaalta veloitetaan toimitussivulla mainittu kulukorvaus.
4. MAKSAMINEN
Maksupalvelutarjoajat
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Shopify Payments tarjoaa korttimaksuvaihtoehdot, jotka mahdollistavat sujuvan ja turvallisen maksutapahtuman asiakkaalle. Korttimaksut voidaan suorittaa kaikilla yleisimmillä luotto- ja debitkorteilla. Turvallisuus ja luotettavuus ovat keskeisiä arvojamme, ja kaikki maksutapahtumat suojataan alan johtavilla turvatekniikoilla.
5. HINNASTO
Kaikki hinnat Fysiokaupassa sisältävät arvonlisäveron, ellei toisin ole mainittu, mutta eivät sisällä kuljetusta, ellei toisin ole ilmoitettu. Mikäli hinnastossa ilmenee selviä hintavirheitä, pidätämme oikeuden olla myymättä tuotetta selvästi virheelliseen hintaan, mikäli voidaan olettaa asiakkaan ymmärtävän virheen olemassaolo.
Hintoja tarkistetaan aina tilauksen käsittelyhetkellä. Mahdollisessa hinnan laskussa korjaamme hinnat vastaamaan alennettua hintaa avoimissa tilauksissa. Toisaalta, jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähettämistä, toimitamme ne alkuperäisellä hinnalla.
6. TUOTTEIDEN PALAUTTAMINEN
Fysiokauppa tarjoaa asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden. Tuotteet voi palauttaa toimitusehtojen mukaisesti. Fysiokauppa EI vastaa palautuskustannuksista lukuun ottamatta tilannetta, jossa asiakas palauttaa viallisen tai virheellisesti toimitetun tuotteen. Noutamattomien lähetysten käsittelymaksu on 10 euroa, jolla katetaan yritykselle aiheutuneet kustannukset.
Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 14 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.
Olisi tärkeää, että pidätte kaikki asiakaspalautusta koskevat paperit tallessa siihen asti, kunnes Fysiokauppa vahvistaa palautuksenne vastaanoton.
Tuotteen vaihtoa tai palautusta varten otathan yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@fysiokauppa.fi. Laita viestin otsikoksi ”ASIAKASPALAUTUS / OMA NIMI / TILAUSNUMERO”, niin lähetämme sinulle palautusohjeet yhden tai kahden arkipäivän sisällä.
Palautusoikeus määräytyy kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n perusteella, ja se ei koske hygienia- ja intiimituotteita, joita ei voida ottaa uudelleen myyntiin niiden luonteen vuoksi avattuasi pakkauksen. Tällaisia tuotteita ovat muun muassa epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit, nenä- ja korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet kuten kotiparturit, sähköhammasharjat, suuhygienialaitteet, terveydenhuollon mittalaitteet ja alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free -laitteet sekä vaipat ja muut lastenhoitotuotteet.
Kun palautat tuotteita, muistathan pakata ne huolellisesti.
7. TAKUU JA HUOLTO
Takuu määräytyy valmistajan asettamien takuuehtojen mukaisesti. Sinun tulee tutustua huolellisesti tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Fysiokaupan tuotesivuilla on ilmoitettu, jos tuote sisältää takuun. Tarjoamme takuun vain elektroniikkaa sisältäville tuotteille. Takuu kattaa yleensä vain tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet, ja takuuaika on määritelty tuotetiedoissa.
Takuukorjaukset tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Huoltoaika-arvio on yleensä noin 10-25 arkipäivää.
Aiheettomasta huoltokäynnistä aiheutuneet kustannukset veloitetaan kokonaisuudessaan sinulta, mikäli tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Emme ole vastuussa ostajan aiheuttamista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja Fysiokaupalle aiheutuneet kustannukset.
8. REKLAMAATIO
Asiakkaan on esitettävä ostotodistus, kuitti tai muu ostopaikan ja -ajan todistus palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tuotteen virheestä. Senley Oy pidättää oikeuden periä ostajalta kuitin etsinnästä aiheutuvat kustannukset.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@fysiokauppa.fi.
Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Senley Oy:tä vastaan Senley Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa. Mikäli asiakkaalla ei ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Senley Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.
Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.
Lääketieteellinen Vastuuvapauslauseke
Sairaudet ja terveydentilat vaihtelevat yksilöittäin, joten tuotteidemme tehokkuutta tai soveltuvuutta ei voida taata kaikissa tapauksissa.
Jos sinulla on diagnosoitu sairaus tai kärsit kroonisesta kivusta, on suositeltavaa kääntyä lääkärin puoleen saadaksesi asianmukaista lääketieteellistä apua.
Toivelista
Toivelista on tyhjä.